تلفن IP چیست؟
تلفن IP (تلفن پروتکل اینترنت) یک اصطلاح کلی برای فناوریها، محصولات و خدماتی است که از اتصالات سوئیچ بسته پروتکل اینترنت برای پشتیبانی از تماس صوتی، پست صوتی، تماس ویدیویی، کنفرانس ویدیویی، فکس و پیامرسانی فوری (IM) استفاده میکنند. به طور سنتی، این ارتباطات از طریق اتصالات سوئیچ مدار اختصاصی شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) انجام می شود. با استفاده از اینترنت، تماس ها به عنوان بسته های داده در خطوط مشترک، سفر می کنند و از عوارض PSTN اجتناب می کنند. تلفن IP با تبدیل تماس های صوتی، فکس و سایر اطلاعات به سیگنال های دیجیتال کار می کند. این سیگنال های دیجیتال از طریق شبکه های IP مانند اینترنت به عنوان بسته های داده و با استفاده از اتصالات سوئیچ بسته IP منتقل می شوند. ویژگیهای صوتی در فناوری IP - مانند تماسهای صوتی و پست صوتی - به عنوان صدا از طریق IP (VoIP) شناخته میشوند. تلفن IP در سال 1991 با ایجاد اولین برنامه VoIP به نام Speak Freely معرفی شد. سال بعد، InSoft Communique را برای کنفرانس ویدیویی رومیزی منتشر کرد. در سال 1995، اینتل، مایکروسافت و رادیویژن شروع به استانداردسازی سیستم های VoIP کردند.
بعبارت ساده آی پی فون ها سخت افزار هایی هستند که با نرم افزار داخلی خود میتوانند ارتباط شما را از طریف مودم و ip برقرار کنند .
این تلفن ها علاوه بر تماس صوتی، تلفن IP دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد، مانند موارد زیر: تماس تصویری ،کنفرانس ویدیویی، پیامک زدن، فکس کردن
تلفن IP در مقابل VoIP اصطلاح تلفن IP اغلب به جای VoIP استفاده می شود. این دو اصطلاح با هم همپوشانی دارند و استفاده از آنها به صورت مترادف نادرست تلقی نمی شود، زیرا هر دو از یک شبکه محلی برای اتصال به اینترنت از طریق روتر استفاده می کنند. با این حال، در رسمی ترین و خاص ترین اصطلاحات تعریف شده است: VoIP خاص تر است و فن آوری های استاندارد شده ای را توصیف می کند که ویژگی های مبتنی بر صدا، مانند تماس و پست صوتی را از طریق شبکه های مبتنی بر IP ارائه می دهد.
و از سوی دیگر، تلفن IP یک اصطلاح کلی تر است که مجموعه کاملی از فناوری ها، ویژگی ها و محصولات را در بر می گیرد - این شامل ویژگی های مبتنی بر صدا و همچنین ویژگی های غیر صوتی مانند IM می شود.
مزایای کسب و کار تلفن IP چیست؟ خدمات تلفن IP می تواند مزایای زیر را برای سازمان ها در هر اندازه ای ارائه دهد: نیازی به نگهداری دو شبکه نیست. قبل از تلفن IP، مشاغل نیاز به استقرار و نگهداری شبکه های جداگانه برای اینترنت و تلفن داشتند. هزینه های پایین تر. استفاده از تلفن IP به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از استفاده از خدمات تلفن سیمی در مقیاس مشابه است.
تماسهای بینالمللی و بینالمللی نیز با تلفن IP ارزانتر هستند. زیرساخت های کارآمد سیستم های تلفن IP می توانند با زیرساخت های موجود ادغام شوند و ارتباطات را از طریق برنامه های تجاری کار کنند. به عنوان مثال، فکس را می توان از طریق ایمیل ارسال و دریافت کرد. مقیاس پذیری استقرار خطوط تلفن تجاری IP جدید، که می تواند از طریق یک رابط آنلاین انجام شود، بسیار ساده تر و آسان تر از افزودن خطوط تلفن سیمی جدید است.
تحرک تلفن های IP فراتر از یک دفتر فیزیکی، از رایانه های قابل حمل و دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد فناوری های VoIP، تعریف ما را بخوانید. چالش های تلفن IP چیست؟ علیرغم مزایای استفاده از تلفن IP، استفاده از آن می تواند چالش های خاصی را به همراه داشته باشد: مشکل در تماس با 911. علیرغم الزام کمیسیون ارتباطات فدرال مبنی بر اینکه خدمات VoIP 911 را به عنوان یک ویژگی استاندارد ارائه می دهد، این به تماس گیرندگان بستگی دارد که آدرس فیزیکی خود را در ارائه دهنده خود ثبت کنند.اگر آنها از انجام این کار غفلت کنند، تماس های VoIP 911 ممکن است اطلاعات مکان و شماره تلفن مناسب تماس گیرندگان را ارائه نکنند. تأخیر سرور خدمات نیاز به اتصال به اینترنت پرسرعت دارد.
اختلال در قدرت اتصال به اینترنت می تواند منجر به تأخیر سرور شود. نیازمندی های قدرت. سیستم های تلفن IP متصل به منابع تغذیه اداری در هنگام قطع برق کار نمی کنند. چه کسی تلفن IP را مدیریت می کند؟ تلفن IP توسط ارائه دهندگان خدمات VoIP و ارتباطات یکپارچه (UC) مدیریت می شود. فروشندگان معروفی که خدمات تلفن IP را مدیریت می کنند شامل موارد زیر است: آوایا مایکروسافت RingCentral اسکایپ بزرگنمایی برای مروری جامع تر در مورد تفاوت های تلفن IP و VoIP، اینجا را کلیک کنید. این آخرین بار در آوریل 2021 به روز شد ادامه مطلب درباره تلفن IP (تلفن پروتکل اینترنت) مهاجرت VoIP به برنامه ریزی شبکه تلفن و بررسی امنیتی نیاز دارد
مزایای 5G VoIP چیست؟
الزامات ردیابی مکان E911 برای VoIP چیست؟
FTC از ارائه دهندگان VoIP به دلیل تماس های روباتیک کروناویروس فراخوانی می کند
راهنمای جامع برای درک پروتکل ها و استانداردهای VoIP
شرایط مرتبط
تماس ورودی
تماس ورودی تماسی است که مشتری با مرکز تماس یا مرکز تماس برقرار می کند. تعریف کامل را ببینید
حق استفاده ناپذیر (IRU)
در ارتباطات راه دور، حق استفاده ناپذیر (IRU) یک قرارداد قراردادی (مالکیت موقت) بخشی از ... مشاهده تعریف کامل
میکروفون
میکروفون وسیله ای است که ارتعاشات صوتی موجود در هوا را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کند و آنها را به یک ضبط ضبط می کند ... مشاهده تعریف کامل
در VoIP و IP تلفنی عمیق تر جستجو کنید
VoIP (صدا از طریق پروتکل اینترنت)
نویسنده: الکساندر گیلیس
تلفن VoIP
نویسنده: وسلی چای
چگونه اطلاعات مکان E911 تلفن ابری را مدیریت می کنید؟
نویسنده: کری گوتز
تفاوت بین تلفن IP و VoIP چیست؟
نویسنده: آلیسا ایری
اخبار حمایت شده
یک استراتژی امنیتی جدید که از سازمان در هنگام انجام کار محافظت می کند ...
– سیتریکس
کار از راه دور هم برای برنامه ها و هم برای کاربران یک رویکرد بدون اعتماد را می طلبد
–
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید تلفن آی پی میتوانید به این لینک مراجعه و یا با شماره های 02691011012 و 02191304005 تماس حاصل نمائید.